Nagyböjt időszakában - böjtkúrák

Egyhetes böjtkúra

Felkészülés a böjtre

Alapkellékek:

  • nyugodt környezet
  • melegvizes palack,vagy meleg babzsák, meleg törölköző
  • mandula-, avokádó-, vagy jojobaolaj, vagy növényi alapú testápoló
  • dörzskesztyű
  • beöntőkészülék vagy keserűsó
  • gyógyteák
  • a fentiekből adódóan egy szabad WC
A kúra felépítése: tehermentesítő nap - böjti napok (5 db) - felépítő napok (2db)

A tehermentesítő napon zöldségek, gyümölcsök jóllakásig fogyaszthatóak. El kell hagyni a : stresszt, a cigit, az alkoholt, a kávét, az édességet. Rá kell hangolódni a böjtre= "Képes vagyok megcsinálni... megszabadulok a testemet sanyargató mérgektől...."

A böjt első napja:

A böjt beindítása alapos béltisztítással kezdődik. Ez történhet beöntésel, vagy Glauber- só használatával. Aki székrekedéssel, vagy elhízással küzd, oldjon fel 40 g Glauber-sót 3/4 liter vízben (normál testalkatúak: 30 g 1/2 l vízben), és igya meg 15 perc alatt. Lehet hozzáadni citromlevet, és mentateát iszogatni közben. 1-3 óra után várható egy kiadós hasmenés, ezért érdemes Wc közelében maradni.

Egész napi "táplálék"= ásványvíz, gyógyteák, citrom (lehet a citromkarikát szopogatni), méz, gyümölcstea (csipke, almahéj, édeskömény). Minden italt lassan, kortyogatva kell meginni.

A 2.- 3. és 4. nap is ugyanez. A böjtölés 3. és 4. napján fontos a beöntés, mert a bélrendszer nem működik tovább általában.

5. böjti nap tápláléka: egész nap ásványvíz, gyógyteák, citrom, méz, gyümölcstea. Ebéd: zellerleves. Vacsora: zöldségleves.

Felépítő időszak 2 felépítő nappal: a kúra utáni fokozatos visszatérés a szilárd táplálékra.

1. nap: Reggeli: tea, párolt v. érett alma. Ebéd: zöldségleves + főtt burgonya. Vacsora: joghurt lenmaggal. Napközben bőséges folyadékfogyasztás.

2. nap: Reggeli: előző nap beáztatott aszalt szilva, tea Ebéd: saláta, burgonya, zöldség, joghurt Vacsora: lenmagos joghurt

A böjt során minden nap kell végezni testmozgást, ami lehet egy 15 perces torna, vagy séta a szabadban.

Regel hideg-meleg vizes váltófürdő, előtte száraz bőrledörzsélés, utána olajozás. Szaunázni, meleg ülőfürdőt venni csak a 4 naptól lehet.

Minden nap pihenjünk délután, és tegyünk a hasunkra/májunkra meleg pakolást.

Száraz ledörzsölés:

Ujjainknál és lábujjinknál kezdve masszírozzuk végig félkörös mozdulatokkal az egész testünket dörzskesztűvel. Sorrend és irány: a jobb láb - comb, bal láb - comb, jobb kéz - kar, bal kéz - kar, törzs elől - hátul, nyak, arc.

Májpakolás

Feküdjünk le egy félórára és tegyünk a hasunkra, a máj fölé melegvizes palackot, törölközőt. A meleg serkenti a máj méregtenítő munkáját.

Felhasznált irodalom: Lützner, Hellmut: A gyógyító böjt

Krumplikúra

Kiváló kúra a szervezet lúgosítására, gyulladáscsökkentésre, a szervezetben felhalmazódott vízkiürítésére. 3-7 napig végezhető.

A kúra alatt fogyasztható:

  • Krumpli héjában sütve / főzve, lehetőleg só nélkül. Minimális biovajat adhatunk hozzá, de tejet nem, valamint tiltott az olajban sütött krumpli is. Ha fogyás a célunk, akkor ebédre max. 300g, vacsorára (6 óra előtt) max. 200 g krumpli fogyasztható.
  • Zöldségek: salátaként,levesként (habarás, rántás nélkül), vagy párolva zöldfűszerekkel.
  • Gyümölcsök: lehetőség szerint biot, és délelőtt fogyasszuk
  • Magvakat: len-, szezám-, napraforgó-, tökmag salátákra szórva
  • 2- 3 liter folyadék: ásványvíz, gyógytea

A kúra alatt nem fogyasztható: hús, tej, tejtermékek, tojás, édesség, kávé, alkohol.

Egynapos kúrák

Gyümölcsnap: a kevésbé édesebb gyümölcsökből - alma, körte, sárgadinnye, meggy, narancs, grapefruit - 1,5 kg fogyasztható 3 étkezésre elosztva. Ez kb. 650-700 kalóriát jelent napi szinten. Görögdinnye és ananász korlátlanul fogyasztható, de a banánból és szőlőből kevesebbet fogyasszunk.

Rizsnap: 150 g rizst kell só nélkül megfőzni és 3 étkezésre elosztani. Lehet hozzáenni almát, vagy paradicsomat.(kb. 800 kalóriás nap)

oldal elejére